world-wide-web (1)
مشاهده‌ وبسایت پندتک
email
phone-ringing
phone-ringing
کاربرد چک ویر و دلایل نیاز به آن

در مقاله های گذشته درباره دستگاه چک ویر و بازرسی اتوماتیک وزن و کاربردهای آن صحبت شد. گفته شد این دستگاه در تولید تمام محصولاتی که باید وزن مشخصی داشته باشند بسیار مفید است. حال شرکت سوییسی Mettler Toledo که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات کنترل محصول در جهان است، در وبسایت خود 10 دلیل مهم برای نیاز واحدهای تولیدی به چک ویر ارائه نموده است. همچنین در این مقاله به بررسی صرفه اقتصادی خرید این دستگاه خواهیم پرداخت.

10 دلیل اصلی نیاز به کاربرد چک ویر:

 

1.چک ویر برای شما پولساز است!

درست است که چک ویرها معمولاً برای پیروی از قوانین و استانداردها توصیه میشوند. اما این دستگاه می تواند موجب جلوگیری از اتلاف مواد شود. این فایده به حدی است که میتواند ظرف مدت چند ماه یا حتی چند هفته هزینه خرید چکویر را جبران کند.

2. اجتناب از جریمه ها و به خطر افتادن وجهه برند تجاری

اطمینان از قوانین وزن محصولات تنها با توزین تمامی محصولات امکان پذیر است. این کاری است که تنها از عهده دستگاه چک ویر بر می آید. در استانداردهای جدید بین المللی، توزین تک تک محصولات الزامی شده است.

چک ویر متلر تولدو
چک ویر محصولات سبک وزن Mettler Toledo

3. دستگاه پُرکن شما هر لحظه کالیبره می شود.

یکی از مفیدترین کاربردهای چک ویر، ارسال گزارش لحظه ای به دستگاه پُرکن است. بدین صورت که پس از آنکه ظرف محصول توسط پُرکن پر شد، به کانوایر چک ویر میرسد. وزن محصول در این مرحله توسط چک ویر با دقت بالا سنجیده میشود. نتیجه توزین دوباره به دستگاه پرکن ارسال میشود. بدین ترتیب سیستم فیلینگ با پر کردن هر محصول بطور لحظه ای خود را دوباره کالیبره میکند. این یک امتیاز بزرگ برای کسانی است که از این سیستم استفاده میکنند. چراکه اگر خطایی در میزان پر کردن وجود داشته باشد، میتواند در وزن تعداد زیادی محصول مشکل ساز شود.

4. صرفه جویی در مواد، موجب سود بیشتر خواهد شد.

یک دستگاه چک ویر دقیق موجب کاهش هدررفت مواد تولیدی میشود. این امر باعث میشود بتوان تعداد محصول بیشتری با مقدار مواد ثابت تولید کرد.از این طریق میتوان به سود اقتصادی بیشتری رسید.

5. آمار خروجی چک ویر؛ موجب افزایش بهره وری

چک ویر می تواند نظارت کامل و واقعی از عملکرد خط تولید را فراهم آورد. این دستگاه آمار تولید را بصورت لحظه ای ثبت میکند. تعداد تولید، زمان تولید، وزن تک تک محصولات، وزن متوسط یا مجموع محصولات، میزان خطای پُرکن و…. ازین جمله است.

آمار چک ویر
ثبت آمار توسط دستگاه چک ویر

6. رضایت مشتریان و پیشگیری از شکایات

استفاده از یک چک ویر دقیق و مطمئن باعث جلوگیری از تولید محصولات با وزن نامتعارف خواهد شد. این امر نمایانگر تولید دقیق و مطمئن است که به افزایش کیفیت می انجامد. افزایش کیفیت همواره باعث رضایت و خشنودی مشتریان است.

7. حذف نیروی انسانی

در کارخانجات معمولاً شخصی وظیفه توزین برخی محصولات را بر عهده دارد. این تست فقط از نمونه های تصادفی گرفته میشود. همچنین به یک نیروی انسانی برای توزین محصولات روی ترازو نیاز است. دستگاه چک ویر علاوه بر توزین تمام محصولات، شنا را از گماردن یک شخص در این پست بی نیاز میکند. این امر موجب افزایش اطمینان از محصول، حذف خطاهای انسانی و صرفه جویی در هزینه استخدام افراد است.

8. افزایش سرعت تولید با استفاده از چک ویر

تولیدکنندگان معمولاً در انتهای فرآیند تولید از باسکول برای توزین محصولات استفاده می کنند. در این روش بسته بندی بزرگی از محصولات شامل صدها بسته کوچک توزین می شود. در این حالت اگر احیاناً وزن نهایی با عدد مورد انتظار مغایرت داشته باشد امکان تشخیص محصول معیوب وجود ندارد. مگر اینکه تمام بسته بندی دوباره باز شود و محصولات بصورت دستی توزین شوند! که این امر بسیار زمان بر خواهد بود و معمولاً از آن صرفنظر می شود. همین موجب رسیدن محصولاتی با وزن نامتعارف بدست مصرف کننده می شود. با استفاده از دستگاه چک ویر سرعت تولید حتی ذره ای کاهش نمی یابد و تمام محصولات نیز توزین میشوند.

9. هرگز قراردادهای مهم خود را بخاطر وزن محصول به خطر نیاندازید.

این موضوعی است که صادرکنندگان بیشتر با آن مواجهند. در قراردادهای تجاری اگر وزن قسمی از بار محصول نقص داشته باشد تمام قرارداد به خطر می افتد. امکان از دست دادن مشتریان خارجی در این حالت بسیار بالاست. خصوصاً در کشورهای اروپایی حساسیت زیادی روی وزن محصول وجود دارد و قوانین بسیار سختگیرانه است.

دلیل 10: افزایش اثربخشی کلی تجهیزات

اثربخشی کلی تجهیزات (OEE) از طریق بهبود هر سه معیار “در دسترس بودن (Availability)، عملکرد (Performance) و کیفیت (Quality)” افزایش می یابد. نظارت 100 درصدی بر روی اقلام تولید شده، نشانه های ارزشمندی از تغییرات فرآیند را ایجاد میکند. این اتفاق از وقایعی که منجر به توقف خط تولید میشود جلوگیری میکند. با استفاده از دستگاه چک ویر میتوان از سیستم پُرکن با حداکثر سرعت بهره برد بدون آنکه نگران دقت دستگاه پرکن باشید.

انواع چک ویر را از اینجا می توانید مشاهده کنید.

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای دریافت جدیدترین اطلاعات و اخبار و مشاهده‌ی نمونه نصب‌های ما حتما صفحه اینستاگرام پندکنترل را دنبال کنید.