مشاهده‌ وبسایت پندتک
دستگاه پرکن ویال (Vial Filling)

خط تولید دستگاه پرکن ویال برای پر کردن ویال ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خط شامل دستگاه شستشوی بطری اولتراسونیک (Ultrasonic bottle washing machine)، تونل استریلایزر (Sterilizer tunnel)، ماشین پرکن اتوماتیک (Automatic vial filling machine)، دستگاه سیلینگ و لیبلینگ اتوماتیک (Automatic Sealing and labeling machines) است. ​

این خط تولید می‌تواند شستشو، خشک و استریل کردن بطری، پرکردن مایع و توقف هنگام نصفه پر شدن بطری، مهر و موم و برچسب زدن اتوماتیک را انجام دهد و کنترل های میانی هر مرحله از خط تولید، برآورده شدن الزامات دارویی را تایید می‌کنند.

دستگاه پرکن ویال | خط تولید پرکن ویال

خط تولید دستگاه پرکننده ویال آیپاک شامل دستگاه شستشوی بطری مافوق صوت، خشک‌کن دما بالا، پرکننده سریع و دستگاه درپوش‌گذار است. تمامی بخش‌ها ارتباط نزدیکی با هم دارند. عملیات ایمن، پایدار و کارآمد است و کل مجموعه تجهیزات با استاندارد بین‌المللی GMP دارویی مطابقت دارد.

 

دستگاه پرکن ویال: پرسش های متداول

ویال ها کوچک هستند، اما تعداد آن‌ها زیاد است، ممکن است بخواهید بدانید که چگونه بیش از هزار ویال را می توان در یک زمان تعیین‌شده با مایع پر کرد؟

پاسخ این سوال در استفاده از دستگاه پرکن ویال است، که از طریق آن می‌توانید ویال ها را به طور سریع، دقیق و موثر پر کنید.

یک دستگاه پر کننده ویال نه تنها به رتبه‌بندی خروجی خط تولید از لحاظ معیارهای ویال / دقیقه، محدوده و دقت پر کردن کمک می‌کند، بلکه این امکان ویژه را به شما می‌دهد تا با اعمال معیارهای کنترل کیفیت تعبیه شده داخلی، هدر رفت مایع را کاهش دهید.

 

علاوه بر موارد فوق، در این راهنما مزایای دیگری را که در هنگام استفاده از یک ماشین پرکن ویال به دست خواهید آورد نیز توضیح خواهیم داد. لیست سوالات متداول در مورد دستگاه پر کن ویال به شرح زیر است. پاسخ این سوالات را نیز در همین مقاله آورده‌ایم.

 

۱. دستگاه پرکن ویال چیست؟

۲. دستگاه پرکن اتوماتیک ویال چیست؟

۳. استفاده از دستگاه پرکن ویال چه مزیت هایی برای شما دارد؟

۴. آیا استفاده از دستگاه پرکن ویال معایبی هم دارد؟

۵. کاربردهای دستگاه پرکن ویال چیست؟

۶. اجزای اصلی دستگاه پرکن ویال چیست؟

۷. اساس کاری دستگاه پرکن ویال چیست؟

۸. فرآیند کلیدی پر کردن ویال چیست؟

۹. چه دستگاه دیگری برای ایجاد یک خط تولید پر کردن ویال کامل مورد نیاز است؟

۱۰. دستگاه پرکن ویال چگونه پر کردن دقیق را تضمین می‌کند؟ ​

۱۱. آیا دستگاه پرکن ویال هیچ گونه تفاوتی با دستگاه های پرکن مایع دیگر دارد؟

۱۲. الزامات محیطی در طول فرآیند پر کردن ویال چیست؟

۱۴. دستگاه پرکن ویال باید چه استانداردهای کیفی را داشته باشد؟

۱۵. ویژگی‌های ایمنی دستگاه پرکن ویال ما چیست؟

۱۶. چرا استریل کردن در خط تولید پرکن ویال مهم است؟

۱۷. چگونه مشکلات معمول دستگاه های پرکن ویال را حل کنیم؟

۱۸. چگونه از دستگاه پرکن ویال نگهداری کنیم؟ ​

۱۹. چشم‌انداز آینده دستگاه های پرکن ویال چیست؟ ​

 

۱. دستگاه پرکن ویال چیست؟

خط های پرکن ویال به طور گسترده در حوزه دارو محبوب هستند و از آن‌ها برای قرار دادن دارو در ویال ها استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها به منظور اجرای فرآیندهای دقیق و برای کارهای طولانی‌مدت خود شهرت بسیار خوبی دارند.
دستگاه های پرکن ویال همچنین دارای نازل های پرکننده متعددی هستند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا نرخ پرکردن بالایی داشته باشند و همچنین بتوان آن‌ها را گسترش داد. انواع زیادی از دستگاه پرکن ویال با مزایای مختلف در دسترس هستند. معمولا از یک دستگاه پرکن ویال برای پر کردن ویال های شیشه‌ای استفاده می‌شود. ​

دستگاه پر کننده ویال و نازل‌های آن

 

قسمت ضروری دستگاه پرکن شامل یک تسمه ‌نقاله و نازل پرکننده است. ​خود این نازل شامل دهانه / نازل های مختلفی است که ویال شیشه ای را با توجه به مقدار مورد نیاز، به طور دقیق پر می‌کند.​ ​

 

یک دستگاه پرکن ویال عموما برای پرکردن ۱ میلی‌لیتر تا ۱۰۰ میلی‌لیتر مناسب است و زمانی که ویال ها پر می‌شوند، بلافاصله پلاگ را در بالای ویال قرار می‌دهد. ​پر شدن ویال از طریق یک ساختار پنوماتیک اجرا می‌شود. این ماشین‌ها در چارچوب «عدم وجود ویال، عدم پر شدن» کار می‌کنند. ​این ساختار تضمین می‌کند که در صورت عدم وجود ویال، هیچ گونه اتلاف موادی صورت نگیرد. ​

 

​۲. دستگاه پرکن اتوماتیک ویال چیست؟

پرکن های اتوماتیک سریع در حال همه‌گیر شدن هستند، این دستگاه‌ها ویال های ضدعفونی شده را به طور خودکار آماده می‌کنند، آن‌ها را پر می‌کنند و درب آن‌ها را می‌بندند و با این کار ماشین‌های قدیمی را از رده خارج می‌کنند.
این دستگاه می‌تواند ویال ها را از ۰.۱ تا ۲۵۰ ml پر کند. همچنین با پیکربندی موازی و بدون نیاز به ابزار خاصی می‌توان به سرعت و بازده نزدیک به ۶۰۰۰ واحد / ساعت رسید. همچنین این ماشین‌ها می‌توانند در یک خط تولید کلی یا به طور جداگانه کار کنند.

دستگاه پرکن اتوماتیک ویال

 

دستگاه پرکن ویال برای پر کردن بطری‌ها و ویال ها با مایعات، مواد غلیظ و همچنین پودر و سوسپانسیون استفاده می‌شود.

 

 

دستگاه‌های پرکن ویال اساسا در این سیستم‌‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • چشم پزشکی
  • بیوتکنولوژی
  • سلامت حیوانات
  • تجارت‌هایی مانند این موارد

همچنین اطمینان حاصل می‌کند که این ماشین‌ها مطابق با قوانین GMP ساخته شده‌اند.

 

۳. استفاده از دستگاه پرکن ویال چه مزایایی برای شما دارد؟

دستگاه پرکننده ویال هم به صورت استریل و هم غیر استریل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویال‌های کپسوله شده آماده برای استفاده

هدف استفاده از ویال های کپسوله شده، حذف اتصال شیشه به شیشه است که منجر به تعداد کم‌تر ذرات و مشکلات سطحی که باعث جدا شدن می‌شوند، می‌گردد. شیشه‌های کپسوله شده از پلاستیک و یک متوقف کننده ترکیبی برای مکانیزم پرس‌فیت ساخته شده‌اند.

درپوش و متوقف کننده در یک آن به ویال ها متصل می‌شوند. با این تک مرحله بودن عملیات بسته شدن، کیفیت افزایش می‌یابد و انتقال نیز ساده می‌شود.

جلوگیری از ریسک و کم شدن زمان ورود به بازار

اتوماسیون و ریسک کم در پی یک راه‌حل روباتیک واحد، به عنوان یک چرخه مناسب تعریف می‌شود.
شما مجبور نخواهید بود یک روش استریل و کالیبراسیون جدید را طراحی کنید. استفاده از عملکردهای روباتیک پیشرفته، کنترل بیشتر بر روی فرآیند پر کردن را نیز به همراه دارد.​ ​این امر منجر به کاهش خطای انسانی و در پی آن آلودگی کم‌تر محصولات دارویی می‌شود. کاهش خطر آلودگی در نهایت به معنای هزینه‌های کم‌تر مربوط به خطا و زمان سریع‌تر ورود به بازار است.

سوپر کشسانی

پرکننده ویال میکروسل می‌تواند ویال های ISO انکپسوله شده و از قبل استریلیزه شده را از ۲ R تا ۵۰ R پر کند. ضدعفونی کردن و تغییر حالت بین محصولات مختلف در کم‌تر از ۱۵ دقیقه رخ داده و به شما این امکان را می‌دهد که پرکردن به اندازه‌های مختلف را سریع‌تر انجام دهید. ​
با استفاده از پمپ پریستالتیک دینامیک جدید ما، پر شدن با موفقیت به انجام می‌رسد. بهبود ۱۰ برابری در بی‌ثباتی با استفاده از این پمپ به جای پمپ‌های پریستالتیک قدیمی به دست می‌آید.
​سطح دقت پمپ تا ۰.۱ ml گسترش یافته است و ضعف عمده پمپ‌های پریستالتیک قدیمی که دقت 1.0 ml یا پایین تر داشتند برطرف شده است.

خاصیت ارتجاعی پرکننده

آب‌بندی با نازل‌هایی که تا پایین‌ترین قسمت کانتینرها پایین آورده می‌شوند، می‌تواند مرسوم باشد. روش‌های جایگزین‌ انجام این کار بدون ابزار، با سرهای قابل‌تعویض یا مکانیزم‌های دیگر می‌توانند در ۱۵ دقیقه یاد گرفته شوند. ​

خاصیت ارتجاعی درپوش

گذاشتن درپوش، علاوه بر کاهش اکسیژن در فضای سر ویال و فلاشینگ غیر اجباری گاز، تعبیه متوقف کننده کامل یا lyo – depth و سرپوش گذاری اختیاری به کمک خلا را نیز در بر می‌گیرد.

 

کنترل کیفیت و بررسی کیفیت ویال ها

هشت مکان دارای الگوی وزنی دقت پر کردن را تایید می‌کنند. ساختارهای ارزیابی کننده قرارگیری متوقف کننده‌های ناقص یا بالاتر از سطح درست را بررسی می‌کنند. موقعیت نهایی، یک سر سیستماتیک جانبی فرمان یار محور را برای کاهش تجمع ذرات و بهبود نتایج نهایی می‌سازد. یک مانور دور انداختن چرخ ستاره خالی (void star wheel discard)، ویال های غیر سازگار را حذف می‌کند، در حالی که سرعت تولید، بدون دورریزی‌های اشتباه به طور موثر حفظ می‌شود.

 

۴. آیا استفاده از دستگاه پرکن ویال معایبی هم دارد؟

معایب زیادی برای دستگاه های پرکن ویال وجود ندارند، اما برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

نرخ آلودگی

از طریق این پیشرفت‌های تکنولوژی که به کاهش میزان آلودگی کمک می کنند، بیماران و تولیدکنندگان تحت محافظت بیشتری قرار می‌گیرند.
فرآیند استریل کردن توسط جدا کننده‌ها، فن‌آوری آنالیز فرآیند و روش‌های کنترل پرسنل بهبود یافته ‌است.

این تحولات همچنین روند کار را کند می‌کنند. نیاز به رسیدگی سریع به ملزومات استریل مورد نیاز برای پر کردن، با رشد تقاضا، بیشتر و بیشتر به سیستم فشار وارد می‌کند. ​

نیاز به تخصص برای کار

دستگاه های پرکن ویال -درست مانند هر سیستم دیگری- به دانش فنی عملی برای کار نیاز دارند. با این که رابط کاربری آن‌ها خیلی پیچیده نیست. با این حال، هر گونه عدم قطعیت در مورد عملکرد کامپیوتر می‌تواند به زیانی عظیم تبدیل شود. بنابراین شما باید نحوه استفاده از این سیستم را به اعضای تیم خودتان آموزش دهید. این امر در مورد ماشین‌های کاملا خودکار پرکن ویال ها نیز صادق است. ​

 

هزینه مصرف برق و قیمت‌ بالا

خرید ماشین‌های پرکن خودکار کار پر هزینه‌ای است چون آن‌ها به هیچ وجه ارزان نیستند. ​علت قیمت بالای این دستگاه‌ها توان الکتریکی بسیار زیادشان است. از آنجایی که شما از دستگاهی استفاده می‌کنید که هنوز بر روی حجم تولید آن سرمایه‌گذاری نشده است؛ این می‌تواند پرهزینه باشد.

 

 

۵. کاربردهای دستگاه پرکن ویال چیست؟

از ویال های حیوانی گرفته تا همه انواع ویال های دیگر، دستگاه پرکن ویال برای کمک به شما ارائه می‌شود.

 

پر کردن سرنگ حاوی دارو

در صنعت دارو، انواع مختلفی از مواد وجود دارند که می‌توانید ویال ها را با آن ها پر کنید.
​سیال پر شده می‌تواند دارای درجات متغیری از غلظت باشدیا حتی یک نوع سیال یا ماده خمیری، ناپایدار یا غیرقابل‌ پیش‌بینی باشد. همچنین ممکن است پایدار یا مخاطره‌آمیز، خطرناک یا بی‌خطر باشد؛ همچنین می‌تواند داغ یا یخ زده باشد. اقلام دارویی در انواع مختلفی از بخش‌ها در دسترس هستند. ​

شما همچنین می‌توانید سوزن‌های از پیش پر شده را بسازید که کنترل داروهای نجات‌دهنده را برای پزشکان ساده‌تر می‌کند.

یک دستگاه پرکن ویال در زمینه پر کردن و توقف پر کردن سرنگ ها به طور کاملا دقیق کار می‌کند، حتی واحدهای سرنگ‌های از پیش پر شده می‌توانند به تزریق کننده های خودکار وصل شوند.

 

ویال های مربوط به چشم پزشکی

از این دستگاه برای پرکردن ویال های چشمی نیز استفاده می‌شود.

داروی چشمی سیپروفلوکساسین برای درمان آلودگی باکتریایی چشم از جمله ورم ملتحمه به کار می‌رود. ​

  • لایه بیرونی کره چشم یا پلک با نوعی ماده پر شده است که چشم صورتی نامیده می‌شود. ​
  • بیماری زخم قرنیه و از دست رفتن بافت قسمت جلوی چشم.

این ویال ها برای مقابله با چنین مسائلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و عموما در این زمینه تایید می‌شوند.

 

ویال های آزمایشگاهی

در نهایت ما محفظه‌های آزمایشگاهی را داریم که فقط از جنس شیشه شفاف هستند. آن‌ها در همه اندازه‌ها و شکل‌ها وجود دارند، از ضخیم گرفته تا باریک، از ۱.۷۵ ml تا حداکثر ۳۰ ml . ​
این ویال ها برای استفاده در تسهیلات تحقیقاتی بهترین هستند، اما علاوه بر این برای استفاده به عنوان یک ظرف برای انتقال نمونه‌های آزمایش یا حتی به عنوان بسته‌بندی برای روغن‌های درمانی پایه و یا مواد مبتنی بر روغن نیز بهترین عملکرد را دارند! ​
هر ویال به طور کلی با یک درپوش تقه‌ای و یا درپوش پلاگی برای جلوگیری از پخش شدن مواد ساخته می‌شود.

 

برای پر کردن تا سطح مورد نیاز

​دستگاه‌های پرکن ویال با توجه به حجم سیال مورد نیاز در یک ظرف، لوله و یا نگهدارنده دیگر، تغییر می‌کنند. در صنعت دارو، از آن‌ها برای تضمین بسته‌بندی حجم مناسب دارو به منظور جلوگیری از موارد سوء مصرف، استفاده بیش از حد یا کم‌تر از میزان مورد نیاز دارو استفاده می‌شود. ​

قدرت و دقت هر ماشین پرکن به موادی بستگی دارد که برای تولید آن به کار می‌روند.

  • ​تمیز کردن این دستگاه کار سختی نیست.
  • ​یک رابط کاربری مناسب دارد در نتیجه کار کردن با آن آسان است.
  • این روش هم در تولید موثر بوده و هم از نظر هزینه مقرون به صرفه است. ​

۶. اجزای اصلی دستگاه پرکن ویال چیست؟

اگرچه خط تولید کلی شامل بخش‌های زیادی است، دستگاه پرکن ویال از بخش‌های تعریف‌شده زیر تشکیل شده‌ است:

۱- میز چرخشی تغذیه (فید) برای ویال ها

از میز چرخشی نه تنها برای انتقال ویال های خالی و پرشده در خطوط پرکن بلکه همچنین برای مدیریت انواع مختلف آیتم‌ها در یک گروه بزرگ از چارچوب‌های مونتاژ نیز استفاده می‌شود.


۲- سیستم پمپ پیستون

سیستم پمپ پیستونی نوعی پمپ جابجایی مواد است که در آن آب‌بند فشار بالا با سیلندر / پیستون واکنش نشان می‌دهد. چارچوب پمپاژ پیستون در دستگاه پرکن ویال برای حرکت دادن مایعات و یا گازهای بسته‌بندی استفاده می‌شود. آن‌ها می‌توانند بر روی دامنه وسیعی از فشارها کار کنند. فعالیت فشار بالا را می توان بدون تاثیر زیاد بر نرخ جریان انجام داد. ​

 

۳- نازل پرکن

نازل‌های صاف به طور مستقیم درون ویال ها، یا دهانه های باز، به طور گسترده شناخته شده‌اند و به طور کلی دهانه ها/ نازل‌های مفیدی هستند که در اکثر ویال های مورد استفاده خواهید دید. ​

 

همان طور که از نام آن مشخص است، یک دهانه باز کاملا باز است، و هیچ چیز مانع جریان مایع نمی‌شود. بدیهی است که این دهانه‌ها در واقع به کنترل انتقال مواد مایع به ویال ها کمک می‌کنند. ​به طور معمول، شما دهانه های بزرگتری را خواهید دید که در پمپ‌های بزرگ‌تر استفاده می‌شوند. ​علاوه بر این، مجموعه‌ای از دهانه های باز می‌توانند به طیف گسترده‌ای از فواصل در طول خط کاری برسند. سازگاری آن‌ها می‌تواند در طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار گیرد. ​

 

۴- ویبراتور درپوش/کاور

ویبراتور کاورهای پلاستیکی، ابزار جمع‌آوری برنامه ریزی شده برای خط اندازه‌گیری کاور است که می‌تواند کاورها را برای خط مکانیزه ویال های لوازم آرایشی، غذایی و دارویی به ترتیب درآورد.

۵- نازل درپوش

​از این نازل برای قرار دادن درپوش بر روی ویال ها یا بطری‌ها استفاده می‌شود.

۶- صفحه تماسی/ لمسی

صفحه نمایش تماسی یا لمسی، هم یک ابزار نمایش اطلاعات و هم یک خروجی است و به طور معمول بر روی بالاترین نقطه یک دستگاه پرکن ویال قرار می‌گیرد.

این صفحه اغلب یک نمایشگر LCD است در حالی که چارچوب آن به طور کلی یک کامپیوتر شخصی، تبلت و غیره است. ​

 

۷- قطعات الکتریکی

دیگر قطعات الکتریکی در بخش های مختلف دستگاه برای مثال موتور، برخی از انواع دکمه‌ها و موارد مشابه و غیره موجود هستند. ​

 

 

۷. اساس کاری دستگاه پرکن ویال چیست؟

اساس کاری دستگاه پرکن ویال ساده است. این دستگاه می‌تواند به طور مستقل کار کند؛ همچنین می‌تواند در کنار ماشین‌های تمیز کننده، شوینده‌ ویال ها، ماشین برچسب‌گذاری، ماشین بسته‌بندی و ماشین پرس، یک خط کاری را ایجاد کند. به طور کلی عملکرد دستگاه پر کننده ویال به شرح زیر است:

۱- دستگاه پرکن ویال شامل انتقال دهنده پشتیبان SS است که ویال ها در آن حرکت می‌کنند و حرکت داده می‌شوند.

۲- این ویال ها از تسمه ‌نقاله، به ایستگاه پرشدن منتقل می‌شوند که در آنجا با ماده / اجزا مناسب پر می‌شوند. ایستگاه پر شدن می‌تواند شامل سرهایی متفاوت باشد که عملکرد سریع‌تر را ممکن می‌کنند. میزان تولید همچنین به آیتم‌های دیگری مانند تعداد هدرهایی که استفاده می‌کنید نیز بستگی دارد. این تعداد می‌تواند ۲ باشد یا حداکثر تا ۱۲ بالا برود.​ ​

۳- ویال ها پس از پر شدن دقیق به ایستگاه بعد انتقال داده می‌شوند که در آن سرپوش‌ها روی ویال ها قرار داده می‌شوند. این امر تضمین می‌کند که شیشه با ناخالصی‌ها مخلوط نمی‌شود و خلوص ماده حفظ می‌شود. ​

۴- ویال ها برای برچسب زدن و امور دیگر فرستاده می‌شوند.

نهایتا ​باید اطمینان حاصل شود که اقلام دارویی عاری از آلاینده‌ها هستند چون این آلاینده‌ها ممکن است مختل کننده عملکرد دارو ها باشند.

 

 

 

​هر مشکلی در ساختار می‌تواند نقش مهمی در پایین آوردن کیفیت محصول نهایی داشته باشد و این امر باعث می شود که دارو در بهبود بیماری مورد نظر احتمالا موفق نباشد.

 

 

​۸. فرآیند کلیدی پر کردن ویال چیست؟

برخی از فرایندهای کلیدی دستگاه پرکن ویال عبارتند از:

۱– فرمول‌بندی
  • ​اندازه‌گیری ساخت مواد با استفاده از مواد خام
  • ​تنظیم مقادیر مناسب
۲– پر کردن ویال
  • خط سر پرکننده با استفاده از نوآوری پمپ پریستالتیک
  • راه مایع یکبار مصرف برای کانال
  • خط آماده شده برای 6R، 10R و 20R (مناسب برای 2R – 50R)
  • شتاب خط به 225 ویال برای هر لحظه
  • سطح کنترل < 10 ng/m3
  • بررسی وزن ۱۰۰ %
  • در نظر گرفته شده برای خطاهای ناچیز خط تولید
۳ لیوفیلیزاسیون
  • بارگیری کننده/خارج کننده لیوفیلیزر خودکار IMA برای از بین بردن دخالت انسانی
  • حد محفظه لیوفیلیزاسیون ۲۳ متر مربع با گروه‌های تکی تا ۵۳۰۰۰ ویال (‏۶ R)
  • فضا برای افزودن لیوفیلیزر دوم
۴- تکمیل / بازرسی
  • کشف خطاهای بزرگ رباتیک
  • ​بازبینی چشمی بارگیری کننده دستی و خودکار
  • بررسی فضای سر اکسیژن ۱۰۰ %

 

۹. چه دستگاه دیگری برای ایجاد یک خط تولید پر کردن ویال کامل مورد نیاز است؟

برای اینکه یک خط تولید به خوبی کار کند، دستگاه‌های دیگری نیز برای اجرای فرآیند مورد نیاز هستند. آن‌ها همچنین تجهیزات کمکی برای دستگاه نامیده می‌شوند. ​

خط تولید دستگاه پرکن ویال از دستگاه شست و شوی اولتراسونیک ظروف، خشک‌کن با دمای بالا، ماشین پر کننده سریع، ماشین متوقف کننده و ماشین حرکت‌دهنده درپوش تشکیل شده است. همه قطعات کاملا به هم مرتبط هستند، فعالیت آن‌ها محافظت شده، پایدار و ماهرانه است و کل آرایش تجهیزات با استاندارد جهانی GMP دارو سازگار است. ​در ادامه مقاله این موارد را نیز به طور اجمالی توضیح می‌دهیم:

 

دستگاه شستشوی اولتراسونیک

ماشین شستشوی اولتراسونیک ما بعد از تقاضاهای مختلف مشتریانی مانند شما طراحی شده ‌است. ​این دستگاه انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد و می‌تواند با دامنه متغیر الزامات تنظیم شود. ​در اینجا فن‌آوری اولتراسونیک برای تمیز کردن ویال ها و شستن یک به یک آن‌ها با دقت بسیار استفاده می‌شود.

خشک کننده با دمای بالا (خشک کننده ویال)

خشک‌کن‌ها در مجموعه‌ای از صنایع برای مثال، تهیه غذا، دارو، کاغذ، کنترل آلودگی و مناطق روستایی، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
​خشک‌کن دمای بالا برای کشتن هر نوع میکروب موجود استفاده می‌شود. بنابراین اقلام می‌توانند در فرآیندهای بعدی کاملا بدون هیچ نوع میکروبی مورد استفاده قرار گیرند. ​

پر کن با سرعت بالا

پرکن‌های خودکار با سرعت بالا، توان عملیاتی و سرعت بالایی را حتی برای محیط‌های تولید بسیار دشوار فراهم می‌کنند. سیستم‌های پرکن به طور مداوم با محصول کار می‌کنند تا فرآیند پر کردن ویال را سریع و دقیق انجام دهند.

دستگاه متوقف کننده

​این دستگاه همچنین در دستگاه پرکن ویال به منظور توقف ویال ها در یک مکان و آماده کردن آن برای وارد شدن به فرآیند بعدی استفاده می‌شود.

ماشین چرخاندن درپوش

زمانی که اشیا به شکل چرخشی در دستگاه گردش داده می‌شوند. متوقف کننده دستگاه را در این مرحله از خط تولید متوقف می‌کند تا با استفاده از این نوع دستگاه، درپوش بر روی ویال قرار داده شود. ​
مرحله بعدی برچسب گذاری و بسته‌بندی برای فرآیندهای بعدی است. ​

ماشین برچسب‌زنی

برای تکمیل فرآیند، همه چیز باید به خط مناسب خود در فرایند پرکننده ویال وارد شود و در اینجا ما اطلاعات محصول مانند مواد شیمیایی مورد استفاده، تاریخ انقضا و غیره را با استفاده از ماشین برچسب‌زنی روی محصول برچسب می‌زنیم. ​

ماشین بسته بندی

​بسته‌بندی محصول مرحله نهایی فرآیند است، در اینجا محصولات در پک‌های مورد نیاز بسته‌بندی می‌شوند.

 

۱۰. دستگاه پرکن ویال چگونه پر کردن دقیق را تضمین می‌کند؟ ​(پمپ پریستالتیک)

مکانیسم‌های ممکن زیادی برای پمپ دستگاه پرکن ویال وجود دارند. ​با این حال، یک پمپ پریستالتیک با دقت بالا از پرشدن با دقت کافی اطمینان حاصل می‌کند. این پمپ بسیار متفاوت از پمپ معمولی است. پمپ پریستالتیک توانایی کار مداوم را دارد و به همین ترتیب می‌تواند برای کاربردهایی که دقت و صحت مورد نیاز است، مورد استفاده قرار گیرد. ​

 

شما اغلب می‌توانید از آن برای حرکت دادن مایعاتی که سنتتیک و یا استریل هستند، استفاده کنید. آن‌ها همچنین می‌توانند برای پمپاژ مایعات و مواد شل با مقدار زیادی از ماده مایع استفاده شوند. ​

 

 

۱۱. آیا دستگاه پرکن ویال هیچ گونه تفاوتی با دستگاه های پرکن مایع دیگر دارد؟

در واقع دستگاه پرکن ویال نیز یک دستگاه پرکن مایع است، زیرا همانطور که می‌دانید داخل ویال ها مایع وجود دارد.
​زمانی که در مورد تفاوت‌های بین دستگاه های معمول پرکن و دستگاه پرکن ویال صحبت می‌کنید. ​شما باید الزامات خاص را برای هر دستگاه موجود بدانید.
دستگاه پرکن ویال نیاز به یک محیط با تمیزی بالا دارد، اما برای دستگاه پرکن مایع معمولی، الزام به تمیزی زیادی نیست.پ

 

۱۲. الزامات محیطی در طول فرآیند پر کردن ویال چیست؟

همانطور که می‌دانید، اگر ما الزامات محیطی فرآیند پرکردن ویال را دنبال نکنیم، تمام تولیدات بیهوده خواهد بود.در زیر دلایل این که چرا باید فرایند را با دقت انجام دهید توضیح داده شده‌اند:

تمیز نگه داشتن منطقه

تمیزی منطقه به دلیل تولید محصولات تمیز مهم است.

محل را استریل نگه دارید

دقت کنید که سطحی را که در آن از دستگاه پرکن ویال استفاده می‌شود، استریل کنید. همچنین ابزارها و هر چیزی که سطح ویال ها را لمس می‌کند را نیز استریل کنید.

دما را حفظ کنید

با توجه به الزامات تولید، حفظ دمای محیط نیز ضروری است.

ویال های عاری از آلاینده

تمیز کردن به طور مستقیم با آلودگی مرتبط است. هر چه نظافت کم‌تر باشد آلودگی بیشتر خواهد بود. ISO همچنین بر روی چیزهایی مانند عدم وجود آلودگی و ویژگی ایمنی برای محصول شما تمرکز می‌کند. شما باید آلودگی را کنترل کنید. ​

ماشین‌های تمیز

هر بخش از دستگاه شما باید تمیز باشد و نباید هیچ گونه میکرو ارگانیزمی روی آن باشد.

هیچ ماده خطرناکی در محیط اطراف وجود نداشته باشد

​همچنین باید مطمئن شوید که چیزی مثل مواد شیمیایی خطرناک در محیط اطراف وجود ندارد. ​

۱۴. دستگاه پرکن ویال باید چه استانداردهای کیفی را داشته باشد؟

برخی استانداردهای کلی و خاص وجود دارند که همه دستگاه‌های شما باید آن‌ها را دنبال کنند. این استانداردها به شرح زیر هستند:

  • ​cGMP (‏اقدامات تولید خوب)
  • ‏CE (‏استاندارد اروپا)
  • ISO (سازمان بین المللی استاندارد)
  • ‏FDA (‏سازمان غذا و دارو)

۱۵. ویژگی‌های ایمنی دستگاه پرکن ویال ما چیست؟

​اگر چه هر صنعتی ممکن است نیازهای ایمنی متنوعی با توجه به اقلام و محیط خود داشته باشد اما برخی استانداردهای مربوط به امنیت، هنگام جستجو برای خرید دستگاه های پرکن ویال وجود دارند. نکته قابل‌توجه این است که این دستگاه تمام دستورالعمل‌های UL را رعایت می‌کند و برآورده ساختن فاکتورهای ایمنی برای بهره‌برداری ایمن از این محصول اجباری است. ​برخی از ویژگی‌های ایمنی که باید بررسی شوند عبارتند از:

۱- یونیفورم محفاظتی برای اپراتور

کاربر دستگاه باید به طور مناسبی از اسپری‌‌های احتمالی مواد و یا پخش قطعات داغ و یا خطرناک که ممکن است بر روی یک ویال مورد استفاده قرار گیرد، محافظت شود. ​او باید سرپرستان دستگاه را از مواد غیر ایمن با استفاده از مسیرهای ورودی بین بخشی، یا چیزی مانند این که اجازه کار ماشین را نمی‌دهد مگر این که در بسته باشد، محافظت کند. ​

۲- بوردهای الکتریکی

تمام بوردهای الکتریکی باید دستورالعمل‌های UL را برای امنیت برآورده کنند. دستگاه‌های پرکننده ویال که در مناطق خطرناک به کار می‌روند، باید به تخته‌های الکتریکی که برای نُرم‌های الکتریکی UL گروه D ثبت‌شده به کار می‌روند مجهز شوند تا تمام نیازهای حفاظتی شما را برآورده می‌کنند. این کار بخش‌های الکتریکی شما را از تماس مواد احتمالی قابل اشتعال که در این مناطق خطرناک یافت می‌شوند، محافظت می‌کند. ​

۳- توسعه دستگاه

دستگاه های پرکننده ویال باید الزامات توسعه ایمنی را برآورده سازند، به عنوان مثال، فولاد سخت شده باید در قطعات و آلومینیوم بدون لکه پوشش داده شده ‌برای قابلیت شستشو مورد استفاده قرار گیرد. ​

۴- نرم‌افزار خودکار ویال

نرم‌افزاری که در دستگاه پرکن ویال به کار می‌رود نیز برای امنیت بسیار اساسی است. نرم‌افزار دستگاه پرکن ویال خودکار شما باید به گونه‌ای کار کند که وقتی دستگاه گیر می‌کند یا نازل پرکننده به طور مناسب تنظیم نمی‌شود، به حالت روشن و یا خاموش تغییر وضعیت دهد. ​

 

۱۶. چرا استریل کردن در خط تولید پرکن ویال مهم است؟

استریل کردن یا ضدعفونی کردن یک پیشرفت قابل‌توجه در کنترل رشد باکتری است. این کار با بالا بردن کم دما برای از بین بردن میکروب‌ها، با نور تاباندن به آیتم و یا با اتوکلاو انجام می‌شود. ​

چون شیشه غیرمتخلخل است و میکروارگانیسم‌ها نمی‌توانند به سطح آن تونل بزنند، ضد عفونی کردن ویال های شیشه‌ای نسبت به ویال های ساخته‌شده از دیگر مواد نفوذپذیر ساده‌تر است. در صورتی که شما اتوکلاو ندارید، می‌توانید ویال های شیشه‌ای را به طور مناسبی با یک سیستم ابتدایی ضدعفونی کنید. ​
به یاد داشته باشید که این تکنیک برای ویال های پلاستیکی مناسب نیست.

چرخه استریل کردن به این شکل پیش می‌رود:
  • ​یک ظرف بدون لکه را با آب پر کنید.
  • ​آن را روی شعله قرار دهید و شعله آن را زیاد کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که آب کاملا بجوشد (قل قل کند.) ویال های شیشه‌ای و سرپوش‌ها را داخل آب قرار دهید. ​
  • سطح آب جوشان را با درب ظرف بپوشانید. بگذارید آب به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه همچنان بجوشد. شعله را خاموش کنید. ​
  • برای مقیاس‌های بزرگ‌تر، این عملیات بر روی دستگاه‌های با مجموعه فرآیند مشابه اعمال می‌شوند. ​

۱۷. چگونه مشکلات معمول دستگاه های پرکن ویال را حل کنیم؟

 

 

برخی مشکلات وجود دارند که ممکن است هنگام استفاده از دستگاه دیده شوند و می‌توانند توسط راه‌حل‌های زیر مدیریت شوند:

 

مساله ۱ – نشتی و چکه کردن

نشتی و چکه کردن می‌تواند منجر به از دست دادن رفتن مواد گران در طولانی‌مدت شود، با این حال این مساله اساسا قابل پیش‌گیری است. در صورتی که با مسائل نشتی و چکه کردن در دستگاه پرکننده خود مواجه هستید:

راه حل: نشتی درزگیرها احتمالا باعث این مسئله هستند. تعمیر آب‌بندها و اطمینان از این که شیرها در طول و یا بعد از چرخه کاری پر کردن نشت نمی‌کنند. در مواردی که درزگیری بی فایده است، ممکن است مجبور باشید کل دستگاه را جایگزین کنید. ​

 

مساله ۲- زمان‌بندی و سطح پر کردن نادرست

مساله بالقوه دیگری که می‌تواند باعث از دست رفتن مواد و یک خط پر کننده مایع ناکارآمد شود، اشتباه در پر کردن و زمان‌بندی است.

در صورتی که سطح پرکردن اشتباه باشد، این امر یا می‌تواند باعث نشت و هدر رفتن مواد شود، و یا می‌تواند باعث پرشدن ناکافی ویال ها و زیاد آمدن مواد شود.

راه حل: احتمالا بخش سری کار نمی کند. مساله‌‎ای که متناوبا در دستگاه های پرکن ویال مایع ظهور خواهد کرد، پرش سری است که به دلایل نامعلوم بالا یا پایین نمی رود.

مساله ۳ – فراوانی بیش از حد فوم (کف) در بطری‌ها

در نهایت، پرکننده‌های اضافی اغلب برای آیتم‌های کف کننده پیش می آیند. قانون سرریز به کنترل کف کمک می‌کند در حالی که سطح پرشدن را در هر ظرف در نظر می‌گیرد. ​

بارها و بارها، صاحبان صنایع دچار شرایطی خواهند شد که در آن، کف حتی پس از پایان چرخه پر شدن، در ظروف باقی می‌ماند.

 

مساله ۴ –خطای مقدار پر کردن زیاد است

گاهی اوقات ممکن است با این مشکل مواجه شوید که مواد در ویال ها بالاتر از سطح مورد نظر پر شده اند.

راه حل:

  • حفظ سطح
  • بررسی کنید که آیا خطای ورودی وجود دارد
  • سطح ویال ها را بررسی کنید
مساله ۵ – منبع تغذیه و فشار

کابل برق برای تامین برق دستگاه پرکننده ویال به درستی کار نمی‌کند.

راه حل:

  • سیم پاره شده یا آسیب دیده را بررسی کنید.
  • بررسی کنید که آیا برق مناسب به کابل دستگاه وارد می‌شود.
  • بررسی کنید که آیا سوئیچ به درستی کار می‌کند.

۱۸. چگونه از دستگاه پرکن ویال نگهداری کنیم؟

تعمیر و نگهداری ماشین برای طولانی‌مدت ضروری است. در اینجا توضیح می‌دهیم که چطور باید از یک دستگاه پرکن ویال نگهداری کنید:

​۱- بررسی کنید که آیا قطعات دستگاه مرطوب هستند یا خیر. اگر مرطوب هستند آن ها را خوب خشک کنید تا زنگ نزنند. ​

۲- باید روغن‌کاری دستگاه خود را کنترل کنید تا دستگاه بدون وقفه کار کند.

​۳- به طور دائم پیستون تغذیه ماشین را چک کنید و مطمئن شوید که به نرمی کار می‌کند. ​

۴- از ترکیب نشدن مواد پر شونده اطمینان حاصل کنید، در صورت بروز، این اتفاق می‌تواند باعث اشتباه در حجم پر شدن شود و به دستگاه آسیب برساند. ​

۵- هرگز از یک ابزار با لبه تیز یا سخت برای خراش دادن سطح سخت فولاد دستگاه پرکننده ویال خود استفاده نکنید تا آن را درخشان و تمیز نگاه دارید.

۶- اگر نازل جایی است که مواد را به ویال ها اضافه می‌کند، آن را بررسی کنید.

۷- شما همچنین باید محیط تمیز را برای اجرای درست ماشین حفظ کنید.

۱۹. چشم‌انداز آینده دستگاه های پرکن ویال چیست؟

در حال حاضر نیز در بسیاری از صنایع مانند صنعت حیوانات، صنعت، و غیره از دستگاه‌های پرکننده ویال استفاده می‌شود.

​در آینده، انتظار می‌رود که دستگاه های پرکن ویال سریع‌تر، آسان‌تر، خودکارتر از همیشه و با تعامل انسانی کم‌تر کار کنند. ​

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای دریافت جدیدترین اطلاعات و اخبار و مشاهده‌ی نمونه نصب‌های ما حتما صفحه لینکدین پندکنترل را دنبال کنید.