مشاهده‌ وبسایت پندتک
چک ویر خرما برای بازرسی دقیق وزن کارتن خرما

چک ویر خرما

دستگاه چک ویر خرما، فناوری توزین محصولات در خطوط تولید بصورت اتوماتیک و بدون توقف خط است. از همین رو چک ویر در بخش های مختلف تولید صنایع غذایی کاربرد دارد. این دستگاه در حالت عادی یک دستگاه بازرسی وزن است. بازه مطلوب وزنی توسط کاربر به دستگاه داده می شود و دستگاه بطور خودکار تمام محصولات را توزین می کند. حال در صورتی که محصولی با وزن اشتباه وجود داشته باشد توسط چک ویر بطور خودکار از باقی محصولات جدا می شود. این امر معمولاً بوسیله بازوهای پنوماتیک دستگاه صورت می پذیرد.

کاربردهای چک ویر

قابلیت توزین خودکار موجب می شود که چک ویر علاوه بر بازرسی وزن برای مقاصد دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از این کاربردها سورتینگ وزنی محصولات است. به این معنی که محصولات بر اساس وزن به چند دسته تقسیم می شوند. مهمترین کاربرد سورتینگ وزنی در صنعت خرما است.

 

کاربردهای دستگاه چک ویر خرما

کاربرد چک ویر در صنعت خرمای مضافتی بسیار ویژه و منحصربه‌فرد است. همه ما بسته های خرمای مضافتی را دیده ایم. به این کارتن های کوچک که وزنی بین 400 تا 700 گرم دارند اصطلاحاً بچه کارتن گفته می شود. معمولاً 12 بچه کارتن درون یک کارتن بزرگتر قرار می گیرند که به آن مادرکارتن می گویند.

خرمای مضافتی در بچه کارتن ها به شکل دستی و مرتب قرار داده می شود. تعداد خرماهای قرار گرفته در هر کارتن ثابت است. با این وجود وزن بچه کارتن ها با یکدیگر متفاوت است چرا که سایز و مقدار شیره خرماها با یکدیگر تفاوت دارد. از طرفی امکان اصلاح وزن کارتن ها نیز وجود ندارد چرا که نمی توان تعداد خرماهای درون هر بسته را کم یا زیاد کرد. بنابراین پس از پر کردن بچه کارتن ها باید آن ها را بر اساس وزن به چند دسته تقسیم کرد. بازه های وزنی معمولاً 50 گرمی در نظر گرفته می شود، مثلا 500 تا 550 گرم یا 550 تا 600 گرم.

در روش های قدیمی که بصورت دستی انجام می شد، می بایست اپراتور با ترازو تک تک کارتن ها را وزن نماید و هر کارتن را با توجه به وزن آن در یک گروه قرار دهد. نیاز به گفتن نیست که این روش سرعت بسیار پایینی دارد و احتمال خطای انسانی نیز در آن بالاست.

دستگاه چک ویر خرما که برای سورتینگ وزنی نیز مناسب است راه حلی ایده آل برای حل این مشکل است. این چک ویر بجای یک یا دو رجکتور، از چهار بازوی رجکتور بهره می برد. بدین ترتیب می توان بچه کارتن ها را در چهار بازۀ وزنی دلخواه تفکیک کرد که با احتساب مسیر مستقیم کانوایر، تعداد بازه ها به پنج بازه می رسد.

 

چک ویر 5 سورت GM یا دستگاه سورتر وزن

مدل چک ویر مناسب برای سورتینگ وزنی بچه کارتن های خرما

ویژگی‌های چک ویر خرما

در این بخش تمامی ویژگیهای یک چک ویر مناسب برای سورتینگ وزنی بچه کارتن های خرما ذکر می گردد. در واقع هنگام خرید چک ویر خرما باید به موارد زیر دقت شود:

  • ظرفیت: گفته شد که بچه کارتن های خرمای مضافتی معمولاً وزنی بین 450 گرم تا 800 گرم دارند. بنابراین ظرفیت وزنی چک ویر باید حدود یک کیلوگرم یا بالاتر باشد.
  • دقت: دقت توزین بسیار مهم است. درست است که بازه های وزنی کاملاً به دلخواه کاربر انتخاب می شود ولی دقت توزین، صحت عدد اعلام شده توسط دستگاه را نشان می دهد که برای اوزان زیر یک کیلوگرم نباید تلرانسی بیش از 1 گرم داشته باشد.
  • تکرارپذیری: فرض کنیم دستگاه وزن یک کارتن را در یک بار عبور 500 گرم نشان می دهد. در این صورت اگر همان محصول را چند بار دیگر نیز روی نوار نقاله دستگاه تست کنیم، وزن اعلامی نباید کمتر از 499 یا بیشتر از 501 گرم نمایش داده شود.
  • عرض نوار نقاله: با توجه به ابعاد بچه کارتن ها، عرض نوار نقاله بهتر است حدود 20 تا 25 سانتیمتر باشد.
  • جنس بدنه و تسمه نوار نقاله: با توجه به اینکه با یک محصول خوراکی سر و کار داریم لازم است استانداردهای این صنعت مورد توجه قرار گیرد. از این رو جنس بدنه استیل 304 و جنس تسمه از انواع با استاندارد غذایی انتخاب گردد.

 

  • سرعت: بزرگترین فایده دستگاه برای کاربر افزایش سرعت کار است. در صورتی که دستگاه سرعت مناسب نداشته باشد این مهم محقق نمی شود.
  • گارانتی مطمئن و پشتیبانی سریع: سردخانه های خرما که مشتری اصلی این محصول به شمار می روند باید سفارشات دریافتی خود را سر وقت به دست خریدار برسانند و هیچگونه اتلاف وقت یا معطلی بدلیل خرابی دستگاه مورد قبول نیست.
  • کاربری آسان: کار با دستگاه باید برای اپراتور ساده و بدون مشکل باشد.
  • مشتریان قبلی: اینکه چه کسانی قبلاً دستگاه را خریداری کرده اند و تا چه اندازه از عملکرد دستگاه و فروشنده رضایت دارند می تواند بخوبی راهنمای خریداران جدید باشد.
  • زمان تحویل: زمان تحویل همیشه یکی از دغدغه های مشتریان است و بدقولی هایی که در این مورد صورت می پذیرد موجب نارضایتی مشتریان و عقب افتادن برنامه های کاری آنها خواهد شد. مشخصاً هرچه زمان تحویل کوتاهتر باشد مطلوب تر است.

در صورت نیاز به اطلاعات دقیقتر در مورد این دستگاه می توانید مقاله “چک ویر چیست؟” را مطالعه بفرمایید.

خرید چک ویر خرما از پندتک

شرکت پندتک برای سورتینگ بچه کارتن های خرما دستگاه چک ویر مدل CW-1.2K با دو جفت بازویی رجکتور را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دستگاه، صفحه اختصاصی چک ویر 5 سورت را مطالعه بفرمایید.

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.