مشاهده‌ وبسایت پندتک
اجزای اصلی دستگاه کپسوله سازی سافت ژل

دستگاه کپسوله سازی:

دستگاه کپسوله سازی سافت ژل یا ژلاتین کپسول یک دستگاه مکانیکی ضروری است که به طور معمول در صنایع تولید کپسول مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله اجزای اصلی دستگاه کپسوله سازی سافت ژل و وظایف مربوط به آن‌ها بیان شده‌ است. برای آشنایی با دیگر ماشین آلات دارویی خط جامد اینجا کلیک کنید.

اجزای اصلی دستگاه کپسوله سازی سافت ژل 04

1- دستگاه میزبان

​مهم‌ترین واحد مورد استفاده برای تکمیل تولید سافت ژل است. این سیستم عمدتا از قاب دستگاه، سر دستگاه، پمپ تغذیه مواد، دستگاه بالابرنده، تغذیه کننده قرص، چرخ‌های پوسته ژلاتینی، سیستم پوشش ژلاتینی، سیستم روانکاری، تسمه‌نقاله، جعبه کنترل الکتریکی، پانل‌های کنترل و دیگر اجزا تشکیل شده‌ است.

 

​2- قاب دستگاه کپسوله سازی سافت ژل

​این بخش یک حامل برای پشتیبانی و نصب اجزای عملکردی مختلف است و پوشش فولاد ضد زنگ در بیرون آن نصب شده ‌است. ​

 

3- سر دستگاه

​از این بخش برای نصب قالب روی دستگاه کپسوله سازی سافت ژل استفاده می‌شود و می‌تواند قالب را برای چرخش همزمان جهت تکمیل عمل برش قرص‌ها هدایت کند. دقت چرخش و همگام‌سازی سر دستگاه به طور مستقیم بر کیفیت قالب‌ریزی قرص‌های فشاری تاثیر می‌گذارد. ​

 

4- پمپ تغذیه مواد

​پمپ تغذیه در بالای بدنه دستگاه ثابت شده ‌است، این بخش مواد مایع داخل قیف را می‌مکد و مایع را از طریق چهار لوله تغذیه به صفحه سوییچ می‌فرستد. بخشی از مواد مایع از بدنه آب پاش بعد از توزیع صفحه برشی به صفحه سوییچ، بیرون پاشیده می‌شود. این مواد مایع می‌توانند همراه با شلنگ بازگشتی به قیف فرستاده شوند.

اجزای اصلی دستگاه کپسوله سازی سافت ژل 04

5- دستگاه بالابرنده

​این سیستم در جلوی پمپ تغذیه مواد و بالای سر دستگاه نصب و از صفحه سوئیچ تشکیل شده ‌است. بدنه آب پاشی در انتهای پایینی دستگاه کپسوله سازی سافت ژل ثابت شده ‌است. ​

 

6- چرخ پوسته ژلاتینی

​چرخ‌های پوسته ژلاتینی در هر دو طرف بدنه ماشین، یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست ثابت شده‌اند. محیط خنک کننده در چرخ‌های پوسته ژلاتینی تعبیه شده ‌است. این قسمت معمولا آب تمیز مصرف می‌کند. آب تمیز می‌تواند در چرخ پوسته ژلاتینی و لوله ها، تحت‌تاثیر پمپ آب بخش خنک‌کننده در طول کار به گردش درآید. در عین حال، سیستم سردکننده نیز فعالیت می کند و دما را می‌توان از طریق دکمه کنترل دما بر روی ماشین خنک‌کننده آبی تنظیم کرد. دمای چرخ‌های پوسته ژلاتینی را می‌توان در محدوده خطا تنظیم شده، پس از زمان معین نگه داشت.

​ ​

7- سیستم پوشش ژلاتین

این بخش شامل گیره نگهدارنده لوله، رول پوشش ژلاتینی، رول روغن و غلتک حامل است. بخش گیره لوله برای کنترل قطع و وصل شدن ورودی ژلاتین استفاده می‌شود. بخش غلتک پوشش ژلاتینی، غلتک روغن و غلتک حامل بر روی صفحه آلومینیومی در جلوی قاب ماشین ثابت شده‌اند، نیروی غلتک پوشش ژلاتینی توسط موتور اصلی تامین می‌شود، میله درون بخش غلتک پوشش ژلاتینی برای پاره کردن پوسته ژلاتینی کشیده شده از چرخ‌های پوسته ژلاتینی چرخانده می‌شود، و برای فرستادن آن به غلتک روغن کاربرد دارد. غلتک روغن می‌تواند روغن را روی پوسته ژلاتینی پوشش دهد تا نقش حفاظت از پوسته ژلاتینی را ایفا کند. غلتک حامل برای حمایت و هدایت پوسته ژلاتینی به کار می‌رود.

 

خرید دستگاه ژلاتین کپسول پندتک:

کیفیت بالای دستگاه ژلاتین کپسول و ده سال خدمات پس از فروش پندکنترل دو مزیت مهم در خرید این دستگاه محسوب می شوند. برای خرید دستگاه کپسوله سازی و یا کسب مشاوره رایگان لطفا با ما در تماس باشید.

 

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای دریافت جدیدترین اطلاعات و اخبار و مشاهده‌ی نمونه نصب‌های ما حتما صفحه لینکدین پندکنترل را دنبال کنید.