مشاهده‌ وبسایت پندتک
سیستم توزین مخازن؛ توزین به اعتبار پند!

برآورد دقیق اوزان در سیستم‌های صنعتی که  سیستم‌های توزین خاص نام دارد، با ظهور تکنولوژی لودسل یا سنسورهای وزن، به یک باره رشد چشمگیری پیدا کرد. به طوری که قبل از به کارگیری لودسل از سیستم‌های اندازه‌گیری حجمی و دبی‌سنج‌ها، برای سنجش وزن مواد داخل مخزن استفاده می‌شد. در حال حاضر «سیستم توزین مخزن» به تکنولوژی‌هایی اشاره دارد که به کمک لودسل، توزین دقیق‌تر و قابل اعتمادتری ارائه می‌دهند.

 

توزین مخزن چیست!؟

سیستم‌های توزین مخازن به هر نوع سیستمی که کار توزین مخزن، سیلوها و تانکها را انجام می دهد و همچنین سیستم‌های بچینگ گفته می‌شود. سیستم توزین مخزن  بسته به نیاز مشتری به یک  تا چند لودسل مجهز می شود. این سیستم توزین به طور گسترده ای برای وزن کردن مواد مایع یا جامد به روشی دقیق استفاده می شود. علاوه بر این مواد تخلیه شده از مخازن صنعتی، سیلوها و میکسرها را می توان با سیستم توزین مخازن محاسبه کرد.

 

سیستم توزین مخازن و اجزای آن

سیستم توزین مخازن و اجزای آن

 

یک سیستم توزین مخزن شامل لودسل، جعبه اتصال و کنترل کننده توزین است. این سیستم معمولاً در مدیریت تولید و مناطق کنترل فرآیند برای مدیریت و کنترل وزن استفاده می شود. لودسل ها در زیر هر پای مخزن  قرار می گیرند و سپس لودسل ها از طریق جعبه اتصال به یک کنترل کننده توزین متصل می شوند که برای جبران اختلاف سیگنال استفاده می شود.

روش‌های مختلفی در محاسبه و برآورد وزن مخازن وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود:

1-کنترل سطح ثقلی

یکی از دقیق ترین روش‌های توزین مخازن کنترل مواد محتوی برای اندازه گیری جامدات، مایعات و حتی گازها در داخل مخازن است. در این روش لودسل مخزن در خارج از مخزن قرار می گیرد و مخزن را تراز می کند. نتایج اندازه‌گیری در این روش تحت تأثیر شکل مخزن، لودسل یا پارامترهایی مانند دما یا ویسکوزیته مواد، قرار نمی‌گیرد.

2-ماژول‌های فشرده وزن

اکثر مخازن با ظرفیت ده کیلوگرم تا هزار تن و حتی بیشتر برای توزین روی لودسل های تراکمی یا ماژول‌های وزن نصب می‌شوند. این روش بهترین دقت را در صورت انبساط یا انقباض حرارتی تضمین می کند. ماژول های فشرده وزن برای سنجش وزن مخازن ایده آل هستند.

 

3-ماژول‌های معلق وزن

مخازن یا هاپر را می توان از لودسلهای خمشی یا ماژول های توزین آویزان کرد، با دقتی مشابه آنچه در سیستم ماژول فشرده قابل دستیابی است.  اگر یک سازه بالای سر از قبل وجود داشته باشد،این روش نصب می تواند راحت باشد. یا اگر فضای زمین زیر ترازو صاف و تراز نگه داشته شود. برای ترازوهایی با ظرفیت تقریباً 20 کیلوگرم (45 پوند) تا 30 تن قابل استفاده است.

4-لودسل های محافظت شده

مخازن در فضای باز باید دارای ویژگی های ایمنی برای محافظت از لودسل در هنگام نصب و بهره برداری باشند. مخازن در چنین شرایطی در معرض نیروهای باد هستند. این نیاز به ویژگی هایی برای ماژول های توزین دارد تا با نیروهای بالابرنده در یک طرف و بار شدید از طرف دیگر مقابله کنند. همچنین تغییرات دما می تواند منجر به انبساط و انقباض ساختار پشتیبانی شود. ماژول های وزن ما برای مقابله با چنین شرایطی طراحی شده اند.

 

بهترین سیستم توزین مخازن در بازار ایران:

شرکت پندتک عضو گروه صنعتی پند؛ معتبرترین برند ایرانی سیستم‌های توزین دقیق می باشد با تجربه بیش از سه دهه فعالیت در زمینه سیستم‌های نوین، دارای قطعات و تجهیزات دقیقی مانند لودسل، رائه‌دهنده سیستم‌های دقیق توزین مخازن می‌باشد.

ما تمام عناصر مورد نیاز برای ایجاد یک سیستم توزین مخزن متناسب با نیازهای شما را دارا هستیم:

  • سنسورهای ارائه شده با سطوح مختلف حفاظت و درجه بندی دقیق
  • کیت‌های نصب که تأثیر محیطی را بر عملکرد زنجیره اندازه گیری کاهش می دهد
  • راه حل های ATEX برای نصب محصولات در منطقه انفجار
  • نشانگرها و فرستنده ها با سیستم های اصلی خودکار 
سیستم توزین مخزن پندتک با پنل SMS

سیستم توزین مخزن با پنل SMS


شرکت پندتک نماینده رسمی و انحصاری شرکت SCAIME فرانسه بوده و از لودسل‌های این شرکت در محصولات خود استفاده می‌نماید. این لودسلها دارای تأییدیه‌های استاندارد زیر هستند:

 

استانداردهای تجارتی:

در حال حاضر در اکثر کشورهای جهان از استاندارد OIML (Internatinal Organisation For Legal Metrology ) استفاده می‌کنند که برای سیستم‌های توزین بخش R60 به‌کار می‌آید. استاندارد لودسلهای آمریکا NTEP (National Type Evalution Program) است.

لودسلهای SCAIME دارای استاندارهای  OIML ،CE، EX است.

 

استانداردهای حفاظتی:

در حال حاضر هیچ استاندارد محافظت محیطی‌یی برای لودسلها به رسمیت شناخته نشده است ولی اکثر تولیدکنندگان از استاندارد IP (Internatinal Protection) برای دسته‌بندی لودسلها خود استفاده می‌کنند.

این استانداردها برای محفظه در بردارنده قطعـات الکترونیکی بیشترکاربرد دارد و برای لودسلها چندان تعریف مناسبی نیست اما بهرحال تولیدات مختلف را می‌توان به این روش دسته‌بندی نمود. شرکت SCAIME با انجام انواع قسمت‌های حرارتی و برودتی از رده‌بندی ارائه شده برای لودسلها کاملاً اطمینان می‌دهد.

لودسلهای صنعتی معمولاً IP67 و یا IP68 هستند که در IP67 از نفوذ آب درصورتی‌که لودسل در عمق1متری آب تا 30 دقیقه قرار گیرد، ممانعت می‌کند و در IP68 لودسل قابلیت کارکرد درآب را دارد.

 

NEMA:

در محصولات رنج NEMA4 که در فضای باز و بسته به‌کار می‌روند. لودسل در مقابل عبور غبار با تحت شرایط بار محیطی و باران در حد شسته‌شدن مقاوم است و محصولات رنج NEMA6 قابلیت کارکرد در آب را دارا هستند.

 

برای خرید و اطلاع از قیمت سیستم‌ توزین مخازن لطفا با یکی از راه‌های ارتباطی ذکر شده با ما در تماس باشید.

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.