world-wide-web (1)
مشاهده‌ وبسایت پندتک
email
phone-ringing
phone-ringing
چک ویر در تولید تیوب‌های دارویی و بهداشتی

 

فناوری‌های توزین بخش مهمی از فرآیندهای بسته‌بندی را شامل می‌شوند. شرکت Wipotec OCS که پرچمدار فناوری‌های توزین در جهان است طی یک همکاری مشترک با شرکت IWK Verpackungstechnik دستگاهی شامل چک‌ ویر و لودسل های توزین برای بسته‌بندی و توزین همزمان محصول روی خط تولید معرفی کرده است. هدف از همکاری این دو شرکت بزرگ، بکارگیری فناوری‌های جدید و بالاتر از استانداردهای بسته‌بندی در صنایع دارویی، آرایشی، شیمیایی و غذایی است. شرکت IWK آلمان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات خطوط کامل بسته‌بندی دارو شناخته می‌شود. شرکت Wipotec OCS آلمان نیز به ‌واسطه تولید دستگاه‌های چک‌ویر، تجهیزات بازرسی محصول و همچنین سایر تجهیزات مرتبط با توزین مثل کیت های توزین در جهان شناخته می‌شود. 

استفاده از سیستم توزین دقیق در این تجهیزات امکان پر شدن بیش از حد محصولات را از بین می‌برد. آنچه Wipotec در این همکاری ارائه می‌کند، مبتنی بر سلولهای توزین منفرد است که در تمام کیت‌های توزین IWK استفاده می‌شود. مزیت اصلی سلول‌های توزین Wipotec دقت بسیار بالای آنهاست که از مزایای قابل توجهی در صنایع مختلف برخوردار است؛ به ویژه زمانی که خطوط تولید سرعت بالای صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی مورد نظر باشند.

چک ویر تیوب
استفاده از چک ویر در تولید تیوب های بهداشتی

چک‌ویر؛ ادغام فناوری توزین در فرآیندهای تولید

در دستگاه‌های فیلینگ تیوب IWK، تیوب‌ها بسته به نوع دستگاه، بصورت دستی، نیمه اتوماتیک یا کاملاً اتوماتیک پر شده و راهی مراحل بعدی بسته‌بندی و در انتها از دستگاه خارج می‌شوند. پس از پر شدن کامل تیوب‌ها و اتمام فرآیند بسته‌بندی دستگاه پر کردن لوله، از چک لیست های WIPOTEC-OCS استفاده می شود که منجر به صرفه جویی قابل توجهی در محصول می شود. دلیل این امر ، کنترل روند دستگاه پر کننده لوله است که بر اساس سیگنال های کنترلی از چک ویرها است. بسته به نسخه تجهیزات ، به صورت دستی ، نیمه اتوماتیک یا کاملاً خودکار به دستگاه تغذیه می شوند.

دو روش برای ادغام فن آوری توزین در سیستم های IWK وجود دارد:

1. استفاده از دستگاه چک ویر:

در این روش پس از پر کردن و آب بندی تیوب‌ها در دستگاه پرکن، از چک‌ویرهای WIPOTEC-OCS استفاده می‌شود که منجر به داشتن سیستم بهینه‌ فیلینگ می‌شود. دلیل این امر، بهبود بخشیدن به عملکرد دستگاه پرکن از طریق سیگنال‌های برگشتی از دستگاه چک‌ویر است.  به عبارت دیگر، دستگاه چک‌ویر که پس از دستگاه پرکن قرار گرفته است، تمامی تیوب‌های پر شده را وزن می‌کند و نتایج را به دستگاه پرکن می‌فرستد و بدین ترتیب مقدار خروجی دستگاه پرکن نیز تنظیم می‌شود. این امر موجب می‌شود تا تعداد تیوب‌های با وزن بیشتر یا کمتر از محدوده دلخواه به حداقل برسد. در سیستم‌های با سرعت و تعداد محصول بالا می‌توان از چک‌ویرهای چندکاناله استفاده کرد؛ در این حالت می‌توان تا 240 تیوب را در دقیقه تولید و توزین کرد.

تولیدکنندگان مشهور آرایشی و دارویی دنیا از این سیستم در خطوط تولید خود بهره می‌برند.علاوه بر روش ذکر شده ، استفاده از دستگاه چک‌ویر در مراحل بعدی بسته‌بندی نیز امکان‌پذیر است؛ به عنوان مثال، پس از آنکه محصولات در کارتن قرار گرفتند یک عملیات توزین جهت بررسی کامل بودن بسته‌بندی انجام می‌شود. از مزایای این روش می‌توان به راه‌اندازی سریع، ارتباط مستقیم چک‌ویر و پرکن، سرعت کار بسیار بالای سیستم و کوتاهی خط تولید اشاره کرد.

2. استفاده از سنسور وزن:

یک گزینه دیگر برای ادغام سیستم‌های وزنی درخطوط بسته‌بندی، استفاده از سنسورهای وزن درون سیستم دستگاه پرکن است. در این حالت، سنسورهای وزن ساخت Wipotec OCS درون دستگاه فیلینگ تعبیه شده و وظیفه دستگاه‌های چک‌ویر را بر عهده می‌گیرند. این سیستم با وجودیکه به لحاظ طراحی مکانیکی بسیار پیچیده‌تر از چک‌ویر است، مزایای بسیاری برای مصرف‌کننده در پی دارد. استفاده از سنسورهای وزن توان عملیاتی بالاتری ایجاد می‌کند و امکان تجهیز دستگاه‌های فیلینگ به حداکثر 16 سنسور وزن که بصورت موازی تغذیه می‌شوند وجود دارد.

پرکن پرسرعت تیوب

در توزین و اندازه‌گیری درون‌خطی Pick & Place، عملکرد توزین به طور مستقیم در دستگاه ادغام می شود و باعث کاهش فضای مورد نیاز برای فرآیند توزین می‌شود. استفاده از سیستم توزین ادغام شده در دستگاه فیلینگ، تفاوت‌های زیادی با سیستم استفاده از چک‌ویرهای دینامیک دارد. یک سیستم انتقال‌دهنده، تیوب های پرشده را از قسمت فیلینگ به روی سنسورهای وزنی استاتیک انتقال می‌دهد؛ پس از آنکه تیوب‌ها وزن شدند بطور اتوماتیک به ماشین بسته‌بندی کارتنی منتقل می‌شوند. تعداد سنسورهای وزن در این روش قابل انتخاب است. این تعداد می‌تواند بسته به نوع ماشین پرکن و تیراژ تولید بین 2 تا 16 سنسور باشد.

به عبارت دیگر با بکارگیری این روش می‌توان تا حداکثر 800 تیوب در دقیقه را پر کرد و مورد سنجش وزن قرار داد. همچنین یکی از قابلیت‌های منحصربفرد این سیستم آن است که می‌توان به کمک آن تیوب‌هایی با حتی 2 گرم ماده پرشونده نیز تولید کرد. هر سنسور وزن متوسط وزنی تیوب‌ها را محاسبه کرده و مجدداً به دستگاه پرکن گزارش می‌دهد. بدین وسیله دستگاه فیلینگ بطور اتوماتیک اصلاح شده و کنترل می‌شود.

سنسور وزن تیوب

چه مزایایی برای مشتری وجود دارد؟

هر دو روش – استفاده از چک‌ویر یا وزن‌گیری درون خطی با کمک سنسورهای وزنی- کنترل کامل هر خط فیلینگ تیوب را با بازخورد فوری به پرکن امکان‌پذیر می‌کند. از دیگر مزایای مشتریان می‌توان به راندمان بسیار بالای خط تولید نسبت به سایر روش‌ها اشاره کرد. در هر دو روش، ضمن سرعت بالای تولید، کوچکترین انحراف‌های دستگاه پرکن در تزریق مقدار ماده پرکننده شناسایی شده و بدین وسیله اصلاح دستگاه پرکن بطور خودکار انجام می‌شود. نتیجه این امر، کاهش خسارت ناشی از ریجکت شدن محصولات با وزن کمتر یا بیشتر از وزن دقیق مورد نظر است.

اوله نورمن، مدیر محصول و فروش IWK می‌افزاید: “دقت بسیار بالای اندازه‌گیری وزن در روش درون خطی همراه با تنظیم مجدد خودکار پرکن، اطمینان از صحت وزن محصولات را تضمین می‌کند. در این حالت نرخ ریجکت محصولات به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. در صورتیکه خط تولید بصورت سه شیفت کار کند، هزینه این سرمایه‌گذاری در همان سال اول جبران خواهد شد.

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

برای دریافت جدیدترین اطلاعات و اخبار و مشاهده‌ی نمونه نصب‌های ما حتما صفحه اینستاگرام پندکنترل را دنبال کنید.